Kecapi Kehidupan Anda



Apa kata mereka?

Saya mula mengidap penyakit lelah sejak berumur 5 tahun lagi. Dengan ada penyakit ini, aktiviti harian saya amat terbatas. Jika bekerja dengan terlalu penat atau melakukan aktiviti yang agresif, saya akan mengalami lelah. Apabila lelah berlaku, saya akan berpeluh, susah bernafas dan jantung berdegup dengan cepat. Saya perlu menggunakan ‘inhaler’ semasa lelah berlaku. Jika keadaan sangat serius, saya perlu dihantar ke hospital dengan cepat. Disebabkan kerap menggunakan ‘inhaler’, ia membawa kesan sampingan seperti penat dan jantung berdegup dengan cepat. Suatu hari, Pn Noriah memperkenalkan Cellfood kepada saya. Saya mula mengambil Cellfood 8 titis 3 kali sehari. Saya juga sembur 50 titis Cellfood di bahagian dada, muka dan belakang badan. Setelah menggunakan Cellfood, saya berasa segar, lebih bersemangat dan lelah tidak berulang.-pengguna cellfood

Sama seperti pelajar sekolah rendah yang lain, adik-beradik Syafiq dan Syazril amat aktif dan bertenaga. Setiap sudut dengan kehadiran mereka pasti akan dipenuhi dengan suara keriangan. Malangnya, apabila penyakit demam denggi menyerang Malaysia dan lain-lain negara pada awal tahun 2005, segalanya sudah berubah.

Penyakit demam denggi merupakan penyakit merebak yang disebar oleh nyamuk aedes dan disebabkan oleh mana-mana 4 jenis virus demam denggi. Penyakit ini juga digelar sebagai “Penyakit Demam Retak Tulang”, ia digelar sedemikian kerana penyakit ini akan mengakibatkan kesakitan amat teruk pada sendi dan otot. Sungguhpun demikian, sehingga kini masih belum ada sebarang vaksin atau cara rawatan yang spesifik untuk penyakit ini.

Apabila adik-beradik ini dijangkiti penyakit demam denggi, mereka mengalami demam panas dan kesakitan sendi dan otot yang teruk. Mereka berkeadaan lemah longlai dan uzur, mereka tidak lagi kelihatan penuh keriangan dan bertenaga. Adik-beradik ini telah dimasukkan ke hospital dan terpaksa mengambil ubat paracetamol dan cecair intravena. Semasa tempoh wabak ini, ramai pesakit berjangkit yang malang (dijangkiti demam denggi berdarah) telah dimasukkan dalam wad Unit Rawatan Intensif, dan kebiasaannya pesakit-pesakit kes sedemikian gagal diselamatkan.

Mujurnya adik-beradik ini telah diberi Cellfood oleh bapa mereka. Mereka masing-masing mengambil 5 titis Cellfood untuk setiap kali, dan sehari mengambil 4 kali. Yang ajaib sekali ialah setelah 2 hari pengambilan Cellfood, demam dan kesakitan sendi tulang mereka alami semakin reda. Kini, mereka telah pulang ke rumah dan kembali ke bangku sekolah serta menjalani kehidupan harian seperti biasa.


Tinggalkan Jawapan

